Pieniądze pewne jak w banku

11 stycznia, 2016

Cztery pokolenia o finansach – AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK
Prawie 90 proc. Polaków korzysta z usług bankowych. Chętnie też posługują się kartami płatniczymi. – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Banku Zachodniego WBK.
Najwierniejsi klienci banków to pokolenie 21-50 lat. Młodsi z respondentów (16-20 lat) oraz najstarsi (51 – 70 lat) korzystają z usług bankowych rzadziej.
Używanie kart płatniczych deklaruje blisko 80 proc. respondentów. Sporą grupę (77 proc. ) stanowią osoby korzystające z bankowości elektronicznej.
Wyzwaniem pozostaje jednak bankowość mobilna. Na razie jest domeną głównie osób młodych.
Najstarsze pokolenie Polaków jest najmniej zaangażowane we wszystkie te oferty. Rezygnacja z gotówki wydaje się rozwiązaniem, do którego seniorzy podchodzą z rezerwą. Połowa z nich nie jest na to gotowa. Tylko co dziesiąty Polak nie ma z tym problemu.
Wśród instytucji finansowych największym zaufaniem czterech grup wiekowych Polaków ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Banku Zachodniego WBK, cieszy się Narodowy Bank Polski oraz Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Banki i NIK znajdują się na trzeciej pozycji w rankingu zaufania. I nie ma w podejściu do tego tematu znaczących różnic pokoleniowych.
Z usług bankowych najchętniej korzystają osoby w wieku 36 – 50 lat. Ich wiedza na temat finansów, doświadczenie i rekomendacje dotyczące zaufanych partnerów, niewątpliwie odgrywają kluczową rolę w wyborze bezpiecznych rozwiązań przez młodsze pokolenia, bo rozmowy o finansach toczą się głównie w gronie najbliższych (rodziny i znajomych).
Inicjator badań międzypokoleniowej wiedzy o finansach – BZ WBK, w rankingu liderów usług bankowych wśród czterech pokoleń badanych zajmuje 3-4 miejsce za mBankiem, PKO BP, ING Bankiem Śląskim.

Źródło:
„Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *