Zaproszenie do Strzałkowa

26 października, 2009

Zdzisław-WyszynskiGdy przejeżdża się przez Strzałkowo i okolice duże wrażenie robią bardzo estetycznie oznakowane i trafnie usytuowane trasy rowerowe. Ale jeszcze większe wrażenie robią liczni rowerzyści przemierzający te trasy, a zamieszkujący Strzałkowo,Słupcę i okolice. Świetny pomysł godny naśladowania.

W całym powiecie słupeckim nie brakuje nie mniej atrakcyjnych tras rowerowych, lecz jak na razie naśladowców dla profesjonalnie oznakowanych strzałkowskich tras rowerowych brak. W Słupcy najprawdopodobniej realizację tras rowerowych rozpocznie się od wybudowania brakującego odcinka ulicy Kopernika, na której przewidziano wzorcowe ścieżki dla rowerzystów.

Mówi się też, iż od tego odcinka rozpocznie swój bieg trasa rowerowa Słupca-Giewartów podobna do funkcjonującej już trasy Słupca- Strzałkowo-Wólka. Oby poza mówieniem poszły jak najszybciej czyny, bo temat zbyt długo pozostaje w sferze deklaracji. Póki co rowerzyści jadący trasą Słupca – Giewartów są w coraz gorszej sytuacji wobec coraz szybciej poruszających się samochodów, których z roku na rok wyraźnie przybywa. Tą drogą porusza się wiele dużych samochodów ciężarowych jadących do Strzelna i dalej na północ kraju, które stanowią dla rowerzystów ogromne zagrożenie.

Z innej też turystycznej beczki i też z odniesieniem do Strzałkowa. W ostatnich tygodniach tuż obok kościoła ustawiono plan Strzałkowa. Widzowie, chcący odszukać miejsce na mapie bez problemu mogą je zlokalizować, gdyż mapa jest przejrzysta i usytuowana w zasięgu wzrostu. Reklamy na planie są usytuowane z boków oraz powyżej planu. Wszystko wraz z trafioną małą architekturą dobrze świadczy o gospodarzach Strzałkowa. Podobnie jest przy Urzędzie Gminy w Słupcy. Spójrzmy na plan miasta Słupcy usytuowany na Placu Wolności. Powierzchnia planu jest zdecydowanie większa od planu w Strzałkowie, bo i miejscowości zdecydowanie różnią się od siebie.

Plan jest podniesiony do góry, gdyż od dołu i z boku są zlokalizowane reklamy. Przez taki „drobiazg” plan miasta traci na czytelności. By zlokalizować niektóre ulice widz winien wyjść na skraj jezdni!. Plan praktycznie jest niedostępny dla osób słabowidzących. Otoczenie wokół planu nie wymaga komentarza. Najlepiej pojechać po naukę do Strzałkowa. Dobrze zapewne byłoby, by plan miasta w całej bryle -usytuowany było nie było w sercu miasta- swoim wyglądem wkomponował się w ten fragment miasta.

Na dziś wyrażnie od niego odstaje. Na koniec przeprosiny dla tych Słupczan, którzy są urażeni wskazywaniem dobrych wzorców u naszego zachodniego sąsiada zza miedzy. Mnie staremu łańcuchowi nie przyszło to łatwo, ale jakoś to przełknąłem. Oczywiście żartuję. A swoją drogą odnoszę wrażenie, że często zbyt mało korzystamy z dobrych przykładów z innych miejscowości. Trzeba to tylko czynić rozumnie i w granicach rozsądku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *