Wizyta Dowódcy z Ramstein

4 sierpnia, 2011
Wizyta Dowódcy z Ramstein
Wizyta Dowódcy z Ramstein

3. Skrzydło Lotnictwa Transportowego
Dowódca 86 Skrzydła Lotnictwa Transportowego USAF z niemieckiej bazy Ramstein (Brig. Gen. Mark C. „Marshal” Dillon) gościł w powidzkiej jednostce wojskowej (26.07). Przybyła także Attache Lotniczy (płk Mary E. Peterson) z amerykańskiej bazy w Warszawie.

Podczas spotkania Dowódca 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu – płk. dypl. pil. Sławomir Żakowski zaznajomił gości ze strukturą podległej mu jednostki i z jej głównymi zadaniami.

„W prezentacji zawarte były również zadania związane z lotniczym przerzutem sił powietrzno – desantowych oraz ciągłą gotowością sił i środków jednostek wojskowych 3. SLTr. do prowadzenia operacji poszukiwawczo – ratowniczych” – zaznaczył mjr Jacek Liszewski.

Natomiast Szef Szkolenia 3. SLTr. płk pil. Mieczysław Gaudyn zapoznał gości z procesem wykonywania przez jednostki 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego zadań lotniczych oraz przedstawił uczestnictwo jednostek w ćwiczeniach międzynarodowych. „…Goście zapoznali się także z realizację procesu szkolenia personelu latającego samolotów C-130 Hercules…” – podkreślił mjr Jacek Liszewski.

Na spotkaniu nie zabrakło również m.in. zastępcy Dowódcy 33. Bazy Lotnictwa Transportowego płk. Andrzeja Górnickiego, który przybliżył inwestycje te zrealizowane oraz te zaplanowane, w tym koncepcję budowy Cargo, czyli portu przeładunkowego.

Jak poinformował mjr Jacek Liszewski gość – „wyraził uznanie dla poziomu wykonywanych przez jednostki wojskowe 3. SLTr. zadań oraz zapewnił o chęci kontynuowania dalszej współpracy między obu Skrzydłami… Wspólne stanowisko obu Dowódców stanowi podstawę do propozycji dalszego rozwoju wzajemnych, dwustronnych kontaktów, tym bardziej, że obie strony są zainteresowane kontynuacją współpracy. Jej rozwijanie poprzez realizację wspólnych zamierzeń – szkoleń, treningów, pobytów zespołów mobilnych – czy wspólnych przygotowań do uczestnictwa w ćwiczeniach międzynarodowych umożliwi dalsze doskonalenie personelu latającego i obsługującego samoloty C- 130 Hercules”.

  1. Tak w tych dniach latały jeden większy i za nim dwa mniejsze , wyglądało to jakby nie mogły trafić na właściwe lotnisko ponieważ latały w koło.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *