W Słupcy powstanie pierwszy pasaż handlowy
Miał tu powstać ZUS, radni chcieli parkingi, a będzie… pasaż handlowy
Niemal dwa lata temu pisaliśmy o atrakcyjnym terenie, którego właścicielem była Spółdzielnia Mieszkaniowa. Słupecki radny Edward Grajek prosił władze miasta, by pertraktowały ze spółdzielnią powstanie tam parkingu. Plotki natomiast jakie krążyły po Słupcy sugerowały, że ma tam powstać siedziba ZUS. Minęło kilkanaście miesięcy. ZUS w Słupcy praktycznie przestał istnieć, miasta nie stać na kupno tego terenu, więc za Biedronką, obok Szkoły Muzycznej powstanie… pasaż handlowy.
„Czerwona Torebka” spółka akcyjna – inwestor pasaży handlowych, bo właśnie ta firma zainwestuje na naszym terenie, jest twórcą trzech ogólnopolskich sieci handlowych (Eurocash, Biedronka, Żabka) zaliczanych do największych i najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie. Obiekt handlowy Czerwona Torebka to nowa marka sieciowa obejmująca zasięgiem teren całej Polski. Podstawowym założeniem w projektowaniu formy architektonicznej było stworzenie obiektu przyjaznego, otwartego i zachęcającego klienta do przejścia wzdłuż całego pasażu. Funkcjonalna konstrukcja modułowa obiektu bez martwych stref oraz systemowe rozwiązania dotyczące identyfikacji wizualnej pozwalają na atrakcyjną ekspozycję marki najemcy.
„Każdy z dotychczasowych projektów, innowacyjny i prowadzony na dużą skalę, zaprocentował cennym doświadczeniem i spektakularnym sukcesem handlowym. Obecnie naszym strategicznym celem jest budowa silnej i rozpoznawalnej marki sieciowej. Działamy kompleksowo, pozyskując atrakcyjne lokalizacje i oferując ustandaryzowany produkt w postaci pasażu handlowego Czerwona Torebka” – chwalą swoje inwestycje władze firmy.
„Od kilku lat na polskim rynku handlu zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Klienci cenią wygodę i szybkość zakupów dokonywanych blisko domu oraz dbają o jakość kupowanych produktów. Z myślą o tych trendach wprowadzamy na rynek innowacyjny format obiektu komercyjnego charakteryzujący się funkcjonalną architekturą i ekonomicznymi rozwiązaniami. Naszym strategicznym celem jest budowa silnej, rozpoznawalnej marki sieciowej, która na stałe wpisze się w krajobraz polskich miast. Jesteśmy przekonani, że nasz produkt to gwarancja stabilnego rozwoju i handlowego sukcesu” – czytamy na stronie internetowej „Czerwonej Torebki”.
O słupeckiej inwestycji właściciele „Czerwonej Torebki” piszą: „Pasaż handlowy Czerwona Torebka powstanie w Słupcy (ok. 14 tys. mieszkańców), w województwie wielkopolskim. Pasaż będzie zlokalizowany przy ul. Berlinga. W najbliższym otoczeniu znajdują się obiekty handlowe (m.in. dyskont spożywczy Biedronka), domy jednorodzinne oraz największe osiedle mieszkaniowe w Słupcy – osiedle Niepodległości.
Prezes słupeckiej Spółdzielni Mieszkaniowej Wiesław Książczak podkreśla, że to członkowie zarządu wyrazili zgodę na sprzedaż gruntu za słupecką Biedronką.
„A czy Spółdzielnia nie może sprzedać swojego majątku? Wszystko było uzgodnione z zarządem, który wyraził zgodę na sprzedaż tego terenu. Już właściwie we wrześniu Urząd Miasta i starostwo wydawało zezwolenia w tym temacie. Sposób zagospodarowania tego terenu jest zgodny z zapisami w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie podamy ceny za jaką ten obszar został sprzedany, bo to jest informacja ważna dla członków spółdzielni a nie dla ogółu społeczeństwa.” – mówi prezes Książczak.
Obiekt w Słupcy powstanie w ramach ogólnopolskiej sieci pasaży handlowych Czerwona Torebka. Obecnie spółka Czerwona Torebka jest na etapie pozyskiwania pozwolenia na budowę, które ma zostać wydane w II kwartale tego roku. Zaraz po uzyskaniu pozwolenia inwestor rozpocznie budowę, której ukończenie jest planowane na III kwartał 2011 roku.
„Proces komercjalizacji obiektu dopiero się rozpoczął, trwają pierwsze rozmowy z zainteresowanymi wynajmem powierzchni handlowej. Obserwujemy duże zainteresowanie inwestycją, już w pierwszych dniach po pojawieniu się informacji o komercjalizacji otrzymaliśmy wiele zapytań w tej sprawie. Wśród najemców pasażu znajdą się przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy oraz sieciowi najemcy ogólnopolscy o ugruntowanej i stabilnej pozycji na rynku.” – informuje Lidia Mączyńska z biura prasowego spółki Czerwona Torebka.
Potencjalni najemcy mogą kontaktować się z Działem Komercjalizacji spółki pod numerem telefonu: 785 858 858 lub mailowo pod adresem: najem@czerwonatorebka. pl.Docelowo w ramach sieci Czerwona Torebka powstanie 4.000 obiektów na terenie całego kraju. Pasaże handlowe będą zlokalizowane na dużych osiedlach mieszkaniowych, przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz ważnych obszarach handlowousługowych średniej wielkości miast.
Opracowana przez firmę koncepcja zakłada budowę jednokondygnacyjnych obiektów. Pasaże będą składać się z powtarzalnych modułów o powierzchni 60 mkw. Każdy z lokali będzie miał odrębne wejście dostępne bezpośrednio z przestronnego parkingu.
LICZBA MODUŁÓW: 10
LICZBA MIEJSC PARKINGOWYCH:20
POWIERZCHNIA UŻYTKOWA: 573
POWIERZNIA DZIAŁKI: 2304
LICZBA MIESZKAŃCÓW: 14 tys.